Alleen via uitgever verkrijgbaar. ×

€ 9,95


PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • Purpose Driven People (ePUB)

  • Purpose Driven People (boek)

Purpose Driven People

Alize Hofmeester • ebook • epub

  • Samenvatting
    Wendbare modellen en methodieken invoeren is één ding. Echt wendbaar zijn vanuit het hart van de organisatie is vaak een worsteling. Onmogelijk? Beslist niet. Maar hoe…? Begrijp en leer het WAAROM, het WAT en de HOE van het creëren van business agility en werken aan duurzame groei in één boek van de toonaangevende thought-leader op het gebied van business agile transformaties.

    Waarde leveren en van betekenis zijn. Dat wil iedereen. Maar hoe doe je dat? En waar begin je? Agility is ineens geen buzzwoord meer. Snel reageren op volatiele marktomstandigheden en op de wensen van klanten of medewerkers is een must. Maar wendbare modellen en methodieken invoeren is één ding. Echt wendbaar zijn vanuit het hart van de organisatie is vaak een worsteling. Onmogelijk? Beslist niet. Maar hoe...? In dit boek zijn fictie en non-fictie met elkaar verweven en helpen de elementen van de People Journey Circle je ontdekken hoe en waar jij de unieke reis naar business agility in jouw organisatie kan beginnen. Deze elementen zijn het resultaat van jaren intensief experimenteren, leren en verbeteren gedurende grote, succesvolle agile transities. Samen vormen zij een verfrissende en unieke aanpak waarin mensen het hart van organisaties en wendbare netwerken van de toekomst zijn. Het WAAROM, WAT en HOE van het creëren van business agility en duurzame groei in één boek.Het WAAROM, WAT en HOE van het creëren van business agility en werken aan duurzame groei in één boek. Leer van de toonaangevende thought-leader op het gebied van business agile transformaties.
  • Productinformatie
    Binding : Epub
    Auteur : Alize Hofmeester
    Bestandstype : epub
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Twinxter Media
    ISBN : 9789083110332
    Datum publicatie : 08-2021
  • Inhoudsopgave
    Inhoudsopgave Woord vooraf 7 Inleiding 15 Waar komen we vandaan? 16 Waar gaan we naartoe? 20 Wendbaar worden… werkt? 23 De People Journey Circle 27 Wat is het? 27 Waarom? 27 Hoe gebruik je de elementen? 30 Hoe werkt het keuzemenu van de People Journey Circle? 32 Voor we beginnen 39 Ontmoet het team van Tess 39 Persona’s en avatars 39 Maak kennis met het transitieteam 40 1 Mensen & Purpose 46 Tess vindt haar purpose 47 1.1 Inleiding 53 1.2 Het hart van de organisatie 54 1.3 Wat is genoeg motivatie en geluk? 56 1.4 Betekenisvolle werkrelaties 66 1.5 Purpose 69 1.6 Ontwerp een purpose in vier stappen 75 1.7 Persoonlijke purpose 79 Doing now what patients need next – Roche Diagnostics NL 82 2 Communicatie & Bewustzijn 88 De transformatie begint met communicatie 89 2.1 Inleiding 95 12 Purpose Driven People 2.2 Waarom we communiceren 96 2.3 Wat we gaan communiceren 102 2.4 Hoe we gaan communiceren 107 2.5 Vorm een multidisciplinair transitieteam 110 2.6 Stop met praten en ga luisteren: het open podium 111 2.7 Houd het verhaal levend en blijf communiceren 119 It’s not the content. It’s the process, stupid – ING Bank 121 3 Identificeren Belemmeringen 128 Het systeem blokkeert 129 3.1 Inleiding 134 3.2 Waarom je belemmeringen serieus moet nemen 135 3.3 De tegenstrijdigheid van wendbaarheid 138 3.4 Wat je met een belemmering doet 140 3.5 Hoe halen we belemmeringen in de organisatie naar boven? 141 3.6 Vertrouwen is géén KPI 143 3.7 Presteren en belonen 144 3.8 Casestudy: Leer van de kandidaatbeleving – Vistaprint 154 3.9 Wendbaar belonen en promotie 160 3.10 Focus haalt de druk weg 161 3.11 Het recruitmentproces past niet meer bij de nieuwe manier van werken 164 Hoe het Agile Business Consortium een andere manier van werven ontdekte voor een nieuwe CEO 170 4 Rolmodellen 178 Rolmodellen leiden 179 4.1 Inleiding 184 4.2 Managen versus leiden 185 4.3 De transitie naar leiden 189 4.4 Gedistribueerd leiderschap 191 4.5 Mensbeelden vertroebelen 197 4.6 Rolmodellen leiden 201 4.7 Waar werk jij aan als lead of rolmodel? 206 4.8 Leiderschapsreis 208 Laat mensen stralen – AirAsia / Agi.li 210 5 Community’s Bouwen 220 Echokamers & Diversiteit 221 5.1 Inleiding 226 5.2 Het principe van collectieve en zwermintelligentie 227 5.3 Basisvoorwaarden voor collectieve intelligentie 235 5.4 Casestudy: van verzuim naar vitaliteit en wendbaarheid 238 5.5 Collectieve intelligentie voor alle vraagstukken 240 5.6 Dirigeer het denkproces naar innovatie 241 5.7 De kracht van community’s 244 5.8 Welke stappen zet jij? 248 De kracht van de community – The Business Agility Institute 252 6 Lerende Organisatie 258 De chaos van succes 259 6.1. Inleiding 264 6.2 Leren de normaalste zaak van de wereld? 265 6.3 Iedereen kan zich ontwikkelen, mits de condities goed zijn 268 6.4 Het kantelpunt naar leren en groei 269 6.5 Leren is geen sport voor toeschouwers 277 6.6 De mindset 278 6.7 Herprogrammeer je brein 281 6.8 Aanmoediging, motivatie en hulp vragen 286 6.9 Vakmanschap en techniek 287 6.10 De sprong naar een continu lerende organisatie 289 6.11 Stappen die helpen op weg naar een lerende organisatie 289 Creëer een container van vertrouwen – Verband der Privaten Kranken Versicherung eV 295 7 Het Ecosysteem 302 De virtuele toekomst 303 7.1 Inleiding 308 7.2 De onzichtbare toekomst 309 7.3 Wat bedoelen we met het ecosysteem? 310 7.4 De impact van duurzaamheid 314 7.5 Een veranderende werkomgeving in het bedrijfsecosysteem 321 7.6 Oneindige digitale mogelijkheden 322 14 Purpose Driven People 7.7 Casestudy: Haal de robot uit de mens – KLM 324 7.8 Casestudy: Een high-tech avontuur vanuit huis – CoVince 327 7.9 Casestudy: Digitaal opdrachten swipen – Part-up 330 7.10 Een middel is geen doel op zich 334 Een netwerk van Agile People – Agile People 337 Over de auteur 343 Dankwoord 345 Ontmoet de ervaringsdeskundigen 348 Agile begrippen 355 Bronnen die je verder helpen 358
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 9,95


PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Alleen via uitgever verkrijgbaar.
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen