Samenvatting
De crisis zorgt bij veel ondernemers voor onrust. Klanten blijven weg, de omzet keldert. Ondernemers maken zich zorgen over de toekomst van hun bedrijf. Maar piekeren heeft nog nooit iemand verder gebracht. Wat staat je dan wel te doen? Survive: niks doen is geen optie. Verlammen is een gouden recept om op een faillissement af te stevenen. Hoe kom je dan wel door deze crisis heen? En misschien nog belangrijker: hoe creëer je een bedrijf en financiële situatie waarmee je een volgende crisis beter aankunt? Thrive: waar sommige bedrijven zich focussen op overleven, gebruiken andere de crisis als springplank naar succes. Hun omzet schiet de lucht in en ze behoren vanaf nu tot de Champions League in hun branche. Stop: als ondanks al je inspanningen je bedrijf niet levensvatbaar (meer) is, is stoppen nu wellicht het beste alternatief. Hoe doe je dat op een goede manier? Bestsellerauteur Femke Hogema ging in gesprek met ondernemers die deze crisis goed doorstaan en werkte hun waardevolle strategieën voor je uit. In dit boek geeft ze je inspiratie, praktische tips en tools: manage je mindset, manage je cash, zorg voor een sterk fundament, handel snel en met lef, en investeer in relaties. Dit is een optimistisch en actiegericht boek met een even duidelijke als simpele boodschap: neem het heft in eigen handen en kom sterk uit deze crisis. Trefwoorden: handleiding