Samenvatting
In een sterk wisselende werkomgeving vol prikkels – al dan niet van digitale aard – is het voor een moderne secretaresse belangrijk om te weten welke keuzes ze moet maken om te zorgen dat ze met meer energie productief blijft. Het vakgebied ontwikkelt zich voortdurend, waardoor het verstandig is jezelf te blijven voeden met informatie over de bijbehorende uitdagingen. Ontwikkelingen als de toename in thuiswerken, het vele videobellen en frictie tussen de aandacht voor werk en privé komen aan bod. In deze Wijzer lees je onder meer hoe je werk kunt organiseren in een digitale omgeving, hoe je je persoonlijk energiemanagement inricht en welke vragen je kunt beantwoorden in een carrièreplan. Zaken als uitstelgedrag en inefficiënte werkgewoontes worden benoemd, maar ook wat goede werkgewoontes zijn, goed projectmanagement en optimaal digitaal agendabeheer. De hoofdstukken zijn nadrukkelijk praktisch ingestoken, om te zorgen dat je zowel vanuit je vakgebied als je persoonlijke perspectief concrete stappen kunt gaan zetten.