Fragment
Het VerkoopKompas is het generieke model voor alle verkoopprocessen, kort of lang, van telefonische acquisitie tot large account management. Het is de samenvatting van alle overige modellen. Het draait namelijk altijd om vijf fases: voorbereiden en doelen stellen, contact maken, waarna de analyse van de situatie en behoefte wordt gedaan, aansluitend de presentatie van de mogelijke oplossing met een product of dienst. En tot slot afsluiten en tot resultaat of zaken komen.
Samengevat zijn er zes principes voor maximaal succes met het VerkoopKompas:
1. Breng 100% VerkoopKwaliteit in de praktijk,
2. Bereid voor, voor kristalheldere focus en persoonlijke kracht,
3. Maak contact, écht contact en maak vrienden,
4. Analyseer vriendelijk, onderzoek diep waardevolle wensen,
5. Presenteer met passie, voor een aantrekkelijk, nuttig en eenvoudig vervolg,
6. Sluit elk contact en elke fase af, voor winst, win-win waarde en een warm vervolg.
×