Samenvatting
Wie vandaag de dag nog denkt als adviseur met kennis en kunde het verschil te kunnen maken, komt bedrogen uit. Ingrijpende technologische en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen hebben een aanzienlijke impact op de rol en toegevoegde waarde van de adviseur. Om jouw rol als adviseur toekomstbestendig te maken, is het noodzakelijk je te ontwikkelen tot meesteradviseur. Als meesteradviseur is het noodzakelijk te beschikken over de M-factor. Een formule die bestaat uit zeven bouwstenen die aangeven met welk gedrag, mindset en vaardigheden je je kunt onderscheiden. Hierdoor ben je in staat om proactief een diepgaande, wederkerige en duurzame relatie te creƫren. Je weet je klant te triggeren op voor hem relevante zaken en maakt het verschil door wie je bent. Inclusief reflectievragen, technieken, tests en handvatten om direct aan de slag te gaan. Met een aanvullend hoofdstuk over de zes randvoorwaarden die noodzakelijk zijn voor de zogenaamde meesterschapsorganisatie (inclusief diagnose-instrument). Voor consultants, sales experts, financials en andere adviseurs die de transitie van vakmanschap naar meesterschap willen maken. Trefwoorden: Adviseur toegevoegde waarde toekomst meesteradviseur m-factor onderscheiden klanten verschil maken Rob Bertels Gerlof Schutte handleiding