Samenvatting
In 2018 kreeg Studio Wesseling de opdracht om een tentoonstelling over 50 jaar Paradiso te ontwerpen in het Amsterdam Museum. Tijdens het materiaalonderzoek kwamen zij de foto’s van Max Natkiel tegen, die begin jaren ’80 krachtige zwart-wit foto’s maakte in Paradiso van late punkers en de eerste new wave. Floor Wesseling kreeg het idee hetzelfde te doen: wie bezoekt de uitgaanstempel anno nu? Wie zijn die nachtbrakers? Wesseling en zijn compagnon Marques Malacia kregen van Paradiso een vrijbrief van een jaar. Ze gingen van feest naar feest, naar shows en optredens, van keurige avonden tot bonte chaos. Alles kwam voorbij: jong en oud, zwart en wit, dik en dun, zweet en droog, homo of hetero. De zielen van Amsterdam, die ’s nachts het kloppend hart van de stad voeden en nu zo gemist worden, lamgeslagen door dat virus wat door het land raast.
In 2018 kreeg Studio Wesseling de opdracht om een tentoonstelling over 50 jaar Paradiso te ontwerpen in het Amsterdam Museum. Tijdens het materiaalonderzoek kwamen zij de foto’s van Max Natkiel tegen, die begin jaren ’80 krachtige zwart-wit foto’s maakte in Paradiso van late punkers en de eerste new wave. Floor Wesseling kreeg het idee hetzelfde te doen: wie bezoekt de uitgaanstempel anno nu? Wie zijn die nachtbrakers? Wesseling en zijn compagnon Marques Malacia kregen van Paradiso een vrijbrief van een jaar. Ze gingen van feest naar feest, naar shows en optredens, van keurige avonden tot bonte chaos. Alles kwam voorbij: jong en oud, zwart en wit, dik en dun, zweet en droog, homo of hetero. De zielen van Amsterdam, die ’s nachts het kloppend hart van de stad voeden en nu zo gemist worden, lamgeslagen door dat virus wat door het land raast.