Samenvatting
LinkedIn is hot. Niet zo gek eigenlijk want LinkedIn is hét zakelijk online platform waar je snel en gemakkelijk in contact kunt komen met jouw doelgroep. In tegenstelling tot de andere social media kun je met een post op LinkedIn nog veel mensen bereiken zonder een euro uit te geven! Je kunt ervoor zorgen dat je probleemloos wordt gevonden door potentiële klanten of opdrachtgevers en door je kennis te delen kun je jezelf profileren. Na het lezen van dit boek zul je veel succesvoller zijn op LinkedIn. Je leert hoe je een professioneel profiel opbouwt, welke content wel en welke niet werkt op LinkedIn en hoe je slim zoekt naar potentiële klanten. Je krijgt antwoord op brandende vragen over instellingen en privacy en leest ook hoe je psychologische beïnvloeding – waaronder de zeven beïnvloedingsprincipes van Cialdini – en neuromarketing kunt inzetten op LinkedIn zodat jouw doelgroep sneller reageert of toehapt. Het boek bevat bovendien veel praktische tips en bijdragen van andere experts, bijvoorbeeld over personal branding, video en storytelling. >> Marjolein Bongers is een ervaren trainer, spreker en autoriteit op het gebied van LinkedIn en oprichter van House of Social Media. Marjolein heeft de afgelopen 10 jaar duizenden bedrijven en professionals de kracht van LinkedIn laten ervaren. Ze is officieel ambassadeur van LinkedIn Benelux en heeft nauw contact met het team van LinkedIn. In haar populaire LinkedIn-vlog LinkedIn Coffee Talk deelt ze slimme tips en adviezen. Daarnaast blogt ze voor Marketingfacts en werkt ze als gastdocente voor verschillende universiteiten. Marjolein volgde een opleiding beïnvloedingspsychologie en vertaalde die kennis naar toepassing in LinkedIn.