Samenvatting
- Behandelt beproefde innovatietheorieën en -modellen; - biedt een gestructureerde aanpak van diverse vormen van innovatie, van kleinschalige onderneming tot megaproject; - voorzien van de laatste ontwikkelingen in het veld met voorbeelden van innovaties in bestaande en opkomende industrieën. De eerste editie van Innovatiemanagement van Bart Bossink biedt studenten een kennismaking met beproefde innovatietheorieën, -modellen en -technieken. Na een introductie van het innovatiemanagementmodel waarop het studiemateriaal is gebaseerd volgen eerst drie hoofdstukken, die ieder een speler in het innovatieproces behandelen: de innovatieleider, de innovatieve ondernemer en de innovatiekampioen. De volgende hoofdstukken gaan in op de organisatievormen waarin deze spelers samenwerken: het innovatieteam, het innovatieproject en het innovatieve bedrijf. Het laatste hoofdstuk licht toe hoe innoverende spelers en organisaties de omgeving veranderen én gebruik kunnen maken van een veranderende omgeving. Innovatiemanagement is geschikt voor studenten van opleidingen als (Technische) Bedrijfskunde, Bestuurskunde & Overheidsmanagement, Commerciële Economie en Business Management. Over de auteur Bart Bossink is hoogleraar Innovatiemanagement aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en auteur van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.