Samenvatting
In ongekend risicovolle tijden van ChatGPT, datacriminaliteit en misinformatie leert Het Kairos-effect ons hoe we via een aantal nieuwe principes opnieuw grip krijgen op de volle kracht van onze communicatie en de eindeloze mogelijkheden ervan. Kairos is de oude Griekse god van de opportuniteit en de gelegenheid, en op zijn vleugels reikt communicatie-expert Jo De Poorter een aantal concrete handgrepen aan om sleutelmomenten in bedrijfsen professionele communicatie maakbaar, stuurbaar en realiseerbaar te maken. Wie meester is van het moment, is meester van de maximale mogelijkheden. De Poorter illustreert het Kairos-effect met concrete bedrijfscases uit zijn dagelijkse communicatiepraktijk en levert een stappenplan voor voorbereiding, uitvoering en opvolging van de maakbaarheid van het moment. Jo De Poorter is bekend als tv-presentator en koninklijk commentator, maar zijn hoofdbezigheid is al sinds 2001 communicatietraining en -strategie. Zijn advies wordt ingewonnen door vooraanstaande namen uit de bedrijfswereld en politiek. Zijn klantenportefeuille varieert van investeringsgroepen als Ackermans & van Haaren over 's lands grootste gezondheidsorganisatie Ziekenhuis aan de Stroom, via de multinational Barry Callebaut, tot de Belgische marktleider in nieuws en entertainment DPG Media. De Poorter schreef eerder al de bestsellers De kleine coach voor charisma en De laatste koningin, de biografie van de beroemdste indirecte communicator ter wereld: Elizabeth II.