Samenvatting
Erik Elgersma legt in ‘Concurreren op kennis’ uit waarom er vaak wordt geroepen: ‘Data zijn het nieuwe goud’ en waarom slechts enkele bedrijven weten dat goud daadwerkelijk te delven. Want hoe zorg je ervoor dat je de relevante data op het juiste moment tot je beschikking hebt? Hoe vertaal je data naar bruikbare kennis en die kennis weer naar betere beslissingen? In de praktijk blijkt werken met data nog niet zo eenvoudig. In ‘Concurreren op kennis’ zet Erik Elgersma, expert op het gebied van strategische data-analyse, uiteen hoe je data succesvol inzet om de strategie én tactiek van je bedrijf te verrijken en je concurrenten steeds weer een stap voor te blijven. Elgersma introduceert methoden uit de wereld van inlichtingendiensten en maakt die toepasbaar voor het bedrijfsleven. Aan de hand van dit boek leer je structureel de juiste onderzoeksvragen te stellen, een indrukwekkende database op te bouwen, data op waarde te schatten en het belang van timing nooit uit het oog te verliezen. Zo kun je altijd de slimste beslissingen nemen en laat je je bedrijf winnen door de opgebouwde kennisvoorsprong.