- Samenvatting
Iedereen communiceert. Maar wat is communicatie eigenlijk? Voor communicatieprofessionals of iedereen die dat wil worden, biedt deze inleiding in de communicatietheorie zicht op dat zo opvallende en toch gemaskeerde fenomeen in onze maatschappij. Kort en krachtig beschrijft Désirée van Osch de basics van communicatie op een deskundige en prettig leesbare wijze. Dit levert snel en accuraat een grote dosis kennis voor een waardevol vakgebied.
- Productinformatie
Binding : Paperback
Distributievorm : Boek (print, druk)
Formaat :
140mm x 215mm
Aantal pagina's :
198
Uitgeverij :
Econtentenzo
ISBN :
9789492272140
Datum publicatie : 09-2020
- Inhoudsopgave
Inleiding 1 Basisbegrippen 1.0 Betekenisgeving 1.1 Zender 1.2 Ontvanger 1.3 Tekens 1.4 Code 1.5 Betekenisniveaus 1.6 (En)coderen en decoderen 1.7 Intentie 1.8 Boodschap 1.9 Medium, kanaal, communicatiemiddel 1.10 Ruis 1.11 Richting en invloed 1.12 Feedback 1.13 Effecten 1.14 Geslaagdheid 1.15 Informatie 1.16 Communicatie 2 Informatie en communicatie 2.1 Dragers van informatie 2.2 Informatiewaarde 2.3 Informatieverkeerspatronen 2.4 Informatieselectiemechanismen 2.5 Non-verbale informatieoverdracht 3 Communicatiesystemen 3.1 Plaats en tijd 3.2 Intrapersoonlijke communicatie 3.3 Interpersoonlijke communicatie 3.4 Groepscommunicatie 3.4 Massacommunicatie 3.5 Massazelfcommunicatie 4 Communiceren 4.1 Visies op communiceren 4.2 Kenmerken van communiceren 4.3 Communicatiemodellen 4.4 Communicatieprocessen 4.5 Communicatiemanieren 4.6 Communicatiemiddelen 4.7 Effecten van communiceren 5 Essentials van communiceren 5.1 De eerste beslissingen 5.2 Informatieverwerking 5.3 Gedragsbeïnvloeding 5.4 Semantische strategie 5.5 Luisteren Nawoord Literatuur Register
- Reviews
(0
uit 0 reviews)
Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.