Samenvatting
De doktersassistente is de spin in het web van de huisartsenpraktijk. Zij organiseert en coördineert de dagelijkse gang van zaken, is het aanspreekpunt van de huisarts en de vraagbaak voor patiënten. Een goede doktersassistente moet inzicht hebben in de praktijkorganisatie en de taken en verantwoordelijkheden van de verschillende medewerkers. In het basiswerk Zo werkt het in de huisartsenpraktijk, opvolger van Werkprocessen in de huisartsenpraktijk, staat de vierde kerntaak van het kwalificatiedossier doktersassistenten centraal: het organiseren van werkprocessen en vastleggen van gegevens. Welke taken worden er op een dag uitgevoerd en door wie? Welke kennis en apparatuur zijn er nodig? Hoe houd je elektronische medische dossiers bij? Wat ligt er in de behandelkamer, en wie houdt dat bij? Wat moet je doen bij technische storingen? Het boek biedt een compleet theoretisch overzicht van alle handelingen die zich in de praktijk kunnen voordoen.Zo werkt het in de huisartsenpraktijk is bij uitstek geschikt als leerboek voor de opleiding tot doktersassistente. Daarnaast is het bijzonder nuttig als naslagwerk voor iedereen die als doktersassistente werkzaam is.