Fragment
Succes is een toverwoord in onze maatschappij. En tegelijkertijd komt onze Calvinistische inslag om de hoek kijken en er gelijk achteraan zegt: ‘doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg.’ Wat willen we nu? Succes of niet?
Voor dit boek ga ik er vanuit dat jij als lezer, getriggerd door de titel van het boek, inderdaad succes wilt hebben. Succesvol als ondernemer en als mens.
Goud
Je kent ze vast wel. Mensen die alles wat ze zien en aanraken in goud weten te veranderen. En dit geldt ook voor bedrijven die als witte raven in lastige economische tijden maar lijken te groeien alsof er niks aan de hand is. Gek word je er soms van. Zo op het eerste oog doen ze niet zoveel anders dan jij en ik. Ze zijn niet bovenmatig intelligent, ze kunnen ook zo maar jouw buurman zijn. Als het daar niet in zit, waar zit het dan wel in?
Ik was (en ben) er door getriggerd. Zelfs zodanig dat ik heb besloten een onderzoek naar dit soort mensen en ondernemingen te doen. Het onderzoek heeft anderhalf jaar tijd in beslag genomen en heb gedurende deze periode circa succesvolle topondernemers geïnterviewd.
Om de link te leggen met mijn vak als adviseur, coach en trainer en het zijn van de eigenaar van een eigen adviesbureau, heb ik mijn zoektocht gegoten in een onderzoek. Een onderzoek dat helder moest maken waarom sommige mensen en ondernemingen alles wat zij vastpakken in goud weten te veranderen.
Dat dit ging leiden tot het boek dat nu voor je ligt was niet de eerste gedachte bij de start van het onderzoek. Het was wel mijn droom om ooit nog eens een boek te schrijven. Uiteindelijk is het wel in de richting van een boek gegroeid, omdat ik mede door de vele gesprekken geïnspireerd ben geraakt om zoveel mogelijk mensen en organisaties te helpen hun succes te verwezenlijken. En hoe kun je dat beter doen dan via een boek de opgedane kennis delen met alle lezers.
×